قیمت سامسونگ A55

گلکسی A55 سامسونگ:برادر بزرگتر گوشی محبوب سامسونگ

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

سامسونگ A55

اطلاعات جدیدی از سامسونگ گلکسی A55 فاش شده و حالا دیگر می‌دانیم طراحی گوشی به چه شکلی است.

این گوشی، ظاهری مشابه به Galaxy A54 دارد. در جلوی گوشی ناچ حفره‌ای دوربین را داریم و در پشت، دوربین سه گانه به شکل عمودی قرار گرفته است. شاید مشخص‌ترین تفاوتی که بتوانیم در این دو گوشی ببینیم، این است که A55 فریم صاف و فلت دارد. انتظار می‌رود که اکثر گوشی‌های سامسونگ که سال آینده می‌آیند به همین شکل باشند.

سامسونگمشخصات سامسونگ گلکسی A55 گلکسی A55

مشخصات سامسونگ گلکسی A55

همان‌طور‌که گفتیم، همچنان فاصله‌ی زیادی تا معرفی این گوشی داریم؛ به‌طوری‌که هنوز شایعات بسیار کمی درباره‌اش وجود دارد. باوجوداین، می‌توانیم پیش‌بینی‌هایی بکنیم.

یکی از نکات جالب گلکسی A54 5G این است که به جدیدترین گوشی هوشمند پرچم‌دار سامسونگ شباهت دارد. طراحی جدید احتمالاً از این به‌بعد بخشی از استراتژی برند سامسونگ است؛ بنابراین، اگر A55 به این زودی‌ها همه‌چیز را تغییر دهد، شگفت‌زده خواهیم شد؛ اما تمام نشانه‌های فعلی به ظاهری مشابه امسال اشاره می‌کنند.

درزمینه‌ی سخت‌افزار، بی‌شک بارزترین قابلیت‌ها مانند گواهی IP67 و صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی Super AMOLED و قابلیت‌های Wi-Fi 6 درمقایسه‌با نسل قبلی خود تغییری نخواهد کرد. فراموش نکنید که سامسونگ بهترین سیاست به‌روزرسانی را دارد؛ این یعنی دارندگان گلکسی A55 چهار سال پشتیبانی از نسخه‌ی اندروید و پنج‌ سال پشتیانی امنیتی، تا سال ۲۰۲۹ دریافت خواهند کرد.

شاید بزرگ‌ترین مشخصه‌ی پیش‌بینی‌نشدنی نوع تراشه‌ی استفاده‌شده در گلکسی A55 خواهد بود. آیا سامسونگ تراشه‌ی میان‌رده دیگری با نام اگزینوس در دست تولید دارد یا از تراشه‌ی اسنپدراگون استفاده می‌کند؟

طبق اظهارات، سامسونگ گلکسی A55 صفحه نمایش 6.5 اینچی دارد و از رزولوشن +Full HD بهره می‌برد. نرخ نوسازی صفحه نمایش نیز ۱۲۰ هرتز می‌باشد. ضخامت بدنه گوشی ۸.۲ میلی متر بود و هنوز مشخص نیست وزن آن چقدر است.انتظار می‌رود این گوشی با تراشه اگزینوس ۱۴۸۰ ، دوربین ۵۰ مگاپیکسل و شارژر ۲۵ وات عرضه می‌شود.

مشخصات کلی سامسونگ A55 :

  • صفحه نمایش: +Full HD با نرخ تازه سازی 120 هرتز
  • ضخامت بدنه : 8.2 میلی متری
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی
  • شارژر سریع 25 وات
  • پردازنده اگزینوس 1480
  • گواهی IP67

 به نظر می‌رسد که این تراشه جدید به پردازنده گرافیکی AMD مجهز شده است. شایعات بسیار زیادی به این موضوع اشاره می‌کنند سامسونگ چند ماه می‌شود که با AMD در حال کار روی پردازنده گرافیکی است تا بتواند عملکرد تراشه‌های خودشان را در قسمت هوش مصنوعی و بهبود کیفیت تصاویر ارتقا دهد. برخی شایعات می‌گویند که گوشی A55 به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز شده است.

سامسونگ گلکسی A55

سامسونگ گلکسی A55

قیمت سامسونگ A55

نه‌تنها در بازار ایران، بلکه در سال‌های اخیر قیمت گوشی سامسونگ تقریباً در اکثر بازارها افزایش یافته است. در زمان نگارش مقاله، گلکسی A54 ساخت ویتنام با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت رنگ مشکی با قیمت حدود 14 میلیون تومان در ایران فروخته می‌شود.

اگر قیمت گلکسی A55 5G در سال آینده افزایش پیدا کند، شگفت‌زده خواهیم شد؛ زیرا قیمت بخش بزرگی از جذابیت گوشی را تشکیل می‌دهد. با‌این‌حال، پیش‌بینی می‌شود قیمت گوشی مذکور ارزان‌تر از ۵۰۰ دلار باشد.

قیمت نسخه های قبل هنگام عرضه:

  • قیمت سامسونگ A52 : حدود ۴۹۹ دلار
  • قیمت سامسونگ A53: حدود ۴۴۹ دلار
  • قیمت سامسونگ A54 : حدود ۴۴۹ دلار
  • قیمت سامسونگ A55 :نامشخص

اگر به‌دنبال گوشی اقتصادی مناسب هستید، گلکسی A54 5G سامسونگ در‌حال‌حاضر محصولی قوی است. براساس زمان عرضه‌ی این گوشی، دوربین‌های اصلی و فوق‌عریض به‌شدت رقابتی هستند و با اینکه از ارتقاهای بیشتر استقبال می‌شود،از سخت‌افزار بهتر خبری نیست.

برای مثال، دوربین ماکروِ ۵ مگاپیکسلی بیشتر در کانون توجه قرار گرفته است. بله، این دوربین بهتر از دوربین‌های ماکرو ۲ مگاپیکسلی ارزان‌قیمتی است که در گوشی‌های دیگر پیدا خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب وبلاگ

محصولات شگفت انگیز

خانه
فروشگاه
0 مورد سبد خرید
0 لیست علاقه مندی ها